Daca e ceva ce-mi place mie mult mult in lumea culinara in care am inceput sa ma invart de cativa ani, sunt evenimentele si intalnirile care celebreaza mancarea buna. A devenit deja o obisnuinta ca vacantele mele sa aiba o buna parte alocata experientelor culinare si tare mult imi place sa descopar noi locuri in care ma pot bucura de aceasta pasiune.
De curand am aflat de festivalul Taste care se organizeaza in mai multe orase din lume si care aduce intr-un loc atat bucatarii unor restaurante cu stele Michelin, cat si producatori ce promoveaza produse de foarte buna calitate.
Acest festival este sustinut de Electrolux, cei care ne-au obisnuit cu asocierea lor atat cu marile bucatarii ale lumii cat si cu dorinta de a aduce in fata noastra importante evenimente gastronomice din intreaga lume care ne-au inspirat de mai multe ori sa devenim mici chefi la noi acasa :).
Dupa cateva zile de documentare despre festivalul Taste, mi-am dat seama ca e un loc in care trebuie sa ajung. Restaurante de top care isi prezinta meniurile, demonstratii culinare ale unor bucatari celebri, producatori locali si produse artizanale se aduna la un loc pentru a bucura papilele gustative ale pasionatilor. Normal ca n-as putea rata asta.
Asa ca s-a nimenit numai bine invitatia pe care am primit-o de la Electrolux, de a-mi imagina cum mi-as organiza propriul stand la Festivalul Taste.
Pentru inceput, trebuie sa descriu primii 5 pasi pe care trebuie sa ii fac atunci cand decid sa particip la Taste Festival cu un stand culinar.
1. Inscriere. In primul rand m-as hotari in ce tara mi-ar placea sa particip. Daca festivalul s-ar tine si la Bucuresti, probabil ar fi mai simplu :), insa altfel as avea de ales intre Roma, Milano, Londra, Oslo, Dublin sau alte 10 orase. Insa cum inima mea a ramas la Londra, din punct de vedere gastronomic, cred ca asta as alege. Pentru a ma inscrie, as studia foarte bine site-ul, istoricul evenimentelor din Londra si conditiile de participare. Apoi, mi-as lua inima in dinti si as completa formularul de inscriere :). As solicita de la organizatori informatii legate de necesitatea unor aprobari sau taxe.
2. Organizarea standului. As gandi din timp cum ar trebui sa arate standul meu. Daca am posibilitatea de a inchiria un stand de la organizatori, voi analiza optiunile si voi rezerva din timp standul potrivit. Daca nu am aceasta posibilitate, ma informez despre ce conditii trebuie sa respecte un stand la un festival culinar si fie il inchiriez de la o firma specializata, fie comand constructia unuia. In plus, ma asigur ca voi avea acces la echipamentele de care voi avea nevoie pentru pastrarea produselor (vitrine frigorifice, cuptor cu microunde, etc.). Ma asigur ca standul meu va avea acces la apa curenta si electricitate.
3. Conceperea meniului. Am ajuns la partea mea preferata. Personajul principal, fara de care toate acestea nu ar fi posibile: mancarea :). Primul lucru ar fi sa gasesc o tema in jurul careia sa se invarta meniul meu. Mi-ar placea foarte tare ca produsele sa ma reprezinte pe mine si sa-mi reprezinte blogul. Mancare naturala, de casa, din ingrediente sanatoase, integrale, in combinatii sanatoase si care sa fie usor de pregatit. As alege preparate rezistente, care sa isi pastreze forma, sa fie usor de portionat si atractive vizual. As alege ingrediente de sezon, proaspete si diversificate. Pentru ca nu sunt bucatar, as prefera ca produsele sa le aduc deja gatite, desi daca as avea ocazia sa fac o demonstratie pentru un preparat simplu, n-as rata ocazia.
4. Promovare. Pe langa placerea de a participa la un festival culinar si de a cunoaste mai multe despre gastronomie, scopul trebuie sa fie si cel de a-ti promova produsele sau blogul. De aceea as incepe prin a gandi cum va fi brand-uit standul meu si cum l-as decora, astfel incat sa transmita mesajul meu si al blogului. As comanda din timp afise, carti de vizita, fluturasi si as promova evenimentul pe blog si pe retelele sociale.
5. Logistica si resurse. As pune pe hartie toate resursele de care am nevoie pentru aprovizionare, transport, gatit, depozitat, ambalare, dar si resurse umane si as estima costul acestora.
Iar la final, va las un calendar in imagini pe care l-am desenat ca sa vizualizez mai bine toti pasii dar care sa imi aminteasca de faptul desi ma ocup de lucruri serioase, trebuie sa ma si simt bine in timpul asta :).
Adina says
Parca te si vad la festivalul Taste, in spatele standului plin de bunatati marca Taste Bazaar – , daca stau sa ma gandesc, numele blogului tau se potriveste cu cel al festivalului…e semn ca trebuie sa participi 😉
P.S.: Mi-a placut mult si calendarul desenat! 🙂